VÝLET DO CÓRDOBY 10/23: POKRAČUJEME V OBJAVOVANÍ KRÁS ANDALÚZIE

Na konci októbra sme sa vydali na druhý výlet počas nášho študijného pobytu v Malage. Tentokrát nás cesta zaviedla do pôvabného mesta Córdoba, a to v sprievode Emy Capkovej, našej pomocnej koordinátorky, a miestnej koordinátorky, španielky Palomy.

ŠTUDIJNÝ POBYT SO ZÁBAVOU A OBJAVOVANÍM

Študijný pobyt nie je len o lavírovaní medzi knihami a bývaním v hostiteľskej rodine; je to aj o spoznávaní nových miest, kultúr, zvykov a tradícií. Sme presvedčení, že je dôležité, aby naši študenti mohli naplno využiť svoj pobyt v Španielsku a objavovať jeho krásy. Vďaka balíčku PLUS majú možnosť cestovať a preskúmať významné a historické miesta Andalúzie.

3c3727e4-7531-44b8-a1fd-46b95bdf845ajpg

CÓRDOBA - MESTO OBDIVUHODNÝCH STAVIEB

Córdoba, ležiaca na rieke Guadalquivir v južnom Španielsku, je kultúrnym centrom a hlavným mestom rovnomennej provincie. Od roku 1984 je zaradené medzi Svetové kultúrne dedičstvo UNESCO. Jeho najkrajšou a najvzácnejšou pamiatkou je veľká mešita (aktuálne kresťanská katedrála), La Mezquita, postavená v 8. storočí. Okrem toho sú tu aj impozantné záhrady/ pevnosť Alcázar de los Reyes Cristianos, ktoré sú pýchou miestnej arabskej architektúry.

NAŠA NEZABUDNUTEĽNÁ CESTA

Náš výlet začal ráno (9:00), keď sme sa autobusom presunuli z Malagy do Córdoby. Cesta, ktorá nám trvala 2h a 30min, nám poskytla priestor na oddych a pripravenosť na náš bohatý program. Prvým bodom našej trasy bolo námestie Plaza de las Tendillas, kde sme urobili pár fotiek a absorbovali atmosféru mesta.

cd4d7b4a-cb46-4218-b940-a782bf41dc6ejpg

Neskôr sme sa presunuli k pamiatke zvanej Templo Romano a pokračovali k historickému námestiu Plaza de la Corredera zo 17. storočia, ktoré je ohraničené mestskou radnicou a väzením. Nezdržali sme sa tam priveľmi dlho, nakoľko sme mali prvý vstup o 12:45 do jednej z hlavných kultúrnych pamiatok Córdoby, a tým bol Alcázar de los Reyes Cristianos. Alcázar je stredoveká pevnosť nachádzajúca sa v historickom centre Córdoby, ktorá bola v roku 1931 vyhlásená za kultúrne svetové dedičstvo.

efb6a1e4-bc30-478e-941e-300281c7b8bfjpg

Po jeho návšteve, ktorá nám trvala 2h, sme si dopriali chutnú pizzu a cestoviny v miestnej talianskej reštaurácii. Avšak naša dobrodružná koordinátorka Paloma sa trochu stratila v krásnych uličkách Córdoby. Hľadanie nebolo ľahké, ale nakoniec skončilo úspešne. Obed sa trochu skomplikoval, keďže čašník na jedlo zabudol, čo nám predĺžilo predpokladaný hodinový čas na obed o ďalších 40 minút. Nebol by to problém, pokiaľ by sme nemali už vopred rezervovaný vstup o 15:30 do La Mezquita.

c92d44e9-9f44-44a2-b7a6-4ad06051eab1jpg

Z reštaurácie sme rýchlo utekali do mešity, dúfajúc, že ​​nás pustia aj napriek polhodinovému oneskoreniu. Našťastie, všetko dopadlo dobre, a mohli sme si ju prezrieť v plnej kráse. Nakoľko patrí k jedným z najväčších sakrálnych stavieb na svete, dohodli sme sa na 2h rozchode. Počas neho mal každý možnosť prezrieť si pamiatku vlastným tempom alebo poprípade navštíviť krásne kvetinové uličky Córdoby. Taktiež známe ako Calleja de las flores.

22aefe3f-bb48-4117-9879-4c9e5175b90bjpg

Po spoločnom stretnutí sme sa presunuli na vlakovú stanicu, odkiaľ sme o 18:36 odchádzali späť do Malagy. Vlak nám poskytol príležitosť oddýchnuť si po plnom dni objavovania. Napriek únave sme stihli všetko, čo sme si naplánovali, a odchádzali sme s novými zážitkami a spomienkami, ktoré nám zostanú navždy v srdci.